IMG_8867

Klinika Jakości, powstała aby WSPIERAĆ, POMAGAĆ,  MOTYWOWAĆ Wszystkich tych, którzy chcą się nieustannie rozwijać i zgłębiać tajniki szerokorozumianego zarządzania.

Od wielu lat zajmuje się „kreowaniem rzeczywistości” poprzez zarządzanie. Każdego dnia możemy robić rzeczy dobrze, lub też źle –  ja wolę robić te pierwsze. 

Rok 2004 to rok, od którego zacząłem zajmować się Lean Manufacturingiem. Wtedy jeszcze nieznanym i dostępnym tylko w dużych korporacjach i to nie wszystkich. To był czas, kiedy na polskim rynku dostępne były tylko trzy (tak 3!!!) książki w języku polskim poświęcone Leanowi. Pamiętam jak czytałem „Naucz się widzieć. Eliminacja Marnotrawstwa poprzez mapowanie strumienia wartości” – kilka razy ponieważ to była jedna z tych trzech książek.

12 lat temu wdrażałem 5S w firmie – czarna magia dla pracowników, ale efekty były zdumiewające. Mapowanie Procesu, czy też VSM były kilkanaście lat temu zupełnie niezrozumiałe, ale niezmiernie skuteczne w zderzeniu z chaotycznie ułożonymi procesami i stertą zapasów.

Oprócz LM fascynowało mnie zawsze usystematyzowane podejście do zarządzania projektami metodologią Six Sigma. Green Belt Training i projekty pozwoliły mi poszerzyć wiedzę w metodologii DMAIC.

Rozwój to niekończąca się droga, a wiedza budowana jest na doświadczeniu, praktyce i wytrwałości. Szkoda tracić czas na narzekanie i szukanie wymówek…zatem Carpe Diem… 

Wszystkie treści zawarte na stronie klinikajakosci.pl są prywatną interpretacją ogólnie dostępnych informacji. Jakakolwiek zbieżność opisanych sytuacji z osobami, organizacjami, firmami jest przypadkowa. Treści przedstawione na stronie klinikajakosci.pl nie prezentują poglądów jakichkolwiek firm czy też instytucji.